nedjelja, 10. ožujka 2019.

Kad djeca lažu i zašto lažu: Inducirana psihotična deluzija pri otuđenju od roditelja


18. lipnja 2018.
autor: Karen Woodall
Kad analiziramo slučaj djetetova odbacivanja roditelja počinjemo s promatranjem ponašanja djeteta. Odbija li dijete viđati roditelja djelomično ili potpuno, odbija li ga žestoko ili povremeno, koji narativ dijete koristi da bi objasnilo odbacijavnje roditelja i kako taj narativ odražava narativ koji koristi roditelj s kojim je dijete trenutačno u savezu? Pri dubljoj analizi, primjećujući postojanje psihološkog splitinga u djetetovu pokazivanju znakova otuđenja, suočavamo se s pokazateljima ponašanja koji nam govore da djetetovo odbacivanje roditelja može biti slučaj čistog otuđenja pri čemu je dijete ušlo u stanje inducirane psihotične deluzije (sumanutog stanja) s roditeljem s kojim je u savezu. U takvim okolnostima, koje su po mojem iskustvu puno rjeđe nego što nas neki uvjeravaju, dijete će se ponašati na osobit način. Razumijevanje kako dijete u stanju inducirane deluzije (koja se ponekad naziva folie a deux ) laže, dio je naše diferencijacije slučajeva otuđenja od roditelja. Kad vidimo induciranu deluziju, to je situacija kad je jedini odgovor trenutačno izdvajanje djeteta od roditelja s kojim ono dijeli deluzije.
Slučajevi induciranog deluzijskog poremećaja posebno me zanimaju, zato što sam radila s brojnom djecom koja su prošla to iskustvo, i iz prve sam ruke vidjela način na koji ta djeca lažu. Kroz to sam iskustvo počela razumijevati zašto lažu. Također sam nedavno, kroz svoje istraživanje, počela dublje razumijevati crtu koju djeca prelaze nakon čega više ne znaju da lažu. Dijete u takvom stanju uma postaje vrlo 'zarazno', zato što je jako uvjerljivo, čak i kad mu je priča monstruozno i očito neistinita. To se, prema mojem mišljenju, događa zato što laži koje govori ostvaruju interakciju s nesvjesnim uvjerenjima u njihovoj okolini, zbog čega oni koji čuju njihove priče odbacuju svoje sposobnosti racionalnog mišljenja i s tim i svoju nevjericu.
Počela sam potpuno razumijevati induciranu deluziju 2009. u slučaju na kojemu sam radila, dokumentiranom u priči Thomasa Moorea o njegovor borbi s Obiteljskim sudovima ‘Please Let Me See My Son.’ U tom je slučaju dječak o kome je pisao sa svojom majkom dijelio mnoga uvjerenja o šteti koju mu je otac pričinio. Radeći na podizanju svijesti službi socijalne skrbi o disfunkcionalnom ponašanju dječaka, shvatila sam kako ta pojava utječe i čini da drugi odbace svoju sposobnost kritičke analize činjenica, do razine da su sudovi tijekom niza godina propustili prepoznati štetu koja se činila djetetu.
Od tad sam radila s puno djece koja su pokazivala poremećaj inducirane deluzije i s onom koja su, po meni, lebdjela na rubu toga. Također sam radila s puno otuđene djece koja lažu i shvatila sam zašto lažu čak i kad nisu u induciranoj deluziji s jednim roditeljem.
Uvijek me zaprepasti koliko puno roditelja može prigodno oslijepiti na stvarnost onoga što im se događa s djecom. Ili koliko ih postaje prigodno gluhima kad trebaju čuti ono što je u osnovi nečega što dijete govori. Također me uvijek zaprepasti koliko puno roditelja potpuno i u cjelosti vjeruje da dijete osjeća UPRAVO ono što oni osjećaju prema roditelju kojeg su odstranili. Ili koliko se puno roditelja uvija i dovija da bi osigurali podršku djetetu da uđe u stanje psihološkog splittinga gdje se jedan roditelj smatra anđelom a drugi vragom (više ne prikrivenim).
Kao da se na tako puno tih roditelja spusti privremena deluzija kao stanje uma. Međutim, prije nego što mi do svijesti dopre zbor glasova koji mi govore da je stanje deluzije trajno, takvo ponašanje roditelja kakvo vidim nalazi se i u roditelja za koje se utvrdi da imaju jednako normalne profile ličnosti kakav je i moj ili vaš kao i u onih s dijagnosticiranim poremećajima ličnosti te je jednostavno nemoguće donositi bilo kakve ishitrene sudove.
Nikad neću shvatiti kako se um roditelja može predati uvjerenju da je drugi roditelj toliko loš da ga dijete treba potpuno odbaciti. A radila sam s roditeljima koji su, skupa sa svojom djecom, sebe uvjerili da je drugi roditelj učinio najnevjerojatnije stvari. Na tom spektrumu su roditelji koji vjeruju da je roditelj djetetu nanio štetu, a i oni koji vjeruju da je dijete bilo uvučeno u kult gdje se djecu zlostavljalo, čak i kad su suočeni s dokazima da se to nije dogodilo. Razlika između tih roditelja vidi se kad se obavi psihološka procjena. Roditelj s poremećajem ličnosti je na jednom su kraju spektruma, privremena ponašanja koja podržavaju djetetovo odbacivanje drugog roditelja su na drugom.
Svako malo u UK izbije 'sotonska panika', pojava pri kojoj se nekoga optužuje da ubija i jede malu djecu i za druge strašne čine. Bez obzira na dokaze da se to nije dogodilo, uvjerenje da je došlo do ritualnog sotonskog zlostavljanja u našem se društvu nastavlja (naravno da ritualno zlostavljanje postoji do izvjesne mjere, zato što bi se korištenje djece kao seksualnih objekata na mjestima poput Rochdale[i] lako moglo smatrati takvim ritualom) i s vremena na vrijeme izrone slučajevi spontanih izjava djece o slučajevima izopačenog ponašanja prema njima. U takvim se slučajevima čini da su roditelji u stanju povjerovati da je drugi roditelj seksualno, fizički, mentalno i emocionalno mučio dijete, bez ikakvih dokaza koji bi to potvrdili. U tim je okolnostima zapravo razumljivo da djeca izgovaraju laži, zato što se u prirodi prave inducirane psihotične deluzije krije uzrok takvih laži.
Tako se pokazuje čisti oblik otuđenja, onaj u kojem roditelj ima poremećaj ličnosti koji je izmaknuo kotroli i stvorio zajedničko uvjerenje da je drugi roditelj učinio veliku štetu.
Te slučajevi otuđenja, gdje roditelj ima poremećaj ličnosti, prema mojem je iskustvu najlakše rješavati, zato što izuzimanjem djeteta od toga roditelja deluzija nestaje kao mjehur od sapunice i dijete se vraća u stanje u kojem je u stanju razumno sagledati stvari i za drugog roditelja pokazati normalnu ljubav koja je bila zapretena pod deluzijom. Ono što se s djetetom dugoročno događa značajno je zato što u mojem daljnjem radu s obiteljima, postaje sve jasnije da nestanak toga mjehura jest samo početak procesa oporavka djeteta.
Druge slučajevi čistog otuđenja, gdje roditelj nema poremećaj ličnosti, već je dijete ušlo u fiksirana lažna uvjerenja o roditelju, teže je rješavati. To se događa zato što dijete govori laži i roditelj u njih vjeruje i nije u stanju uvidjeti da su laži koje dijete govori odraz uvjerenja toga roditelja o odbačenom roditelju. U takvom stanju uma, koje je posljedica stopljenosti (i gdje roditelj nije u stanju uvidjeti da se osjećaji djeteta razlikuju od njegovih osjećaja) roditelju će zaista biti teško shvatiti da mu dijete govori ono što on želi čuti o drugom roditelju i bit će jako uvrijeđen idejom da mu dijete govori laži. Čini se da ti roditelji nalaze utjehu u tome da je dijete konačno 'shvatilo istinu' o odbačenom roditelju, što šalje poruku da je dijete konačno shvatilo da se tome roditelju ne smije vjerovati. Djeca u takvim okolnostima neće govoriti tako maštovite laži kao djeca zarobljena u induciranom deluzijskom poremećaju, već će govoriti 'laži kojima potvrđuju' roditelju s kojim su u savezu ono što znaju da taj roditelj vjeruje o drugom roditelju.
Takva vrsta slučajeva otuđenja od roditelja teža je za rješavanje zato što izvor laži nije deluzija roditelja, već doživljaj toga roditelja. Što znači da tome roditelju, kad od djeteta čuje da se drugi roditelj na njega ljutio ili se prema njemu nefer ponašao, to potvrđuje njegov osjećaj da drugi roditelj nije dovoljno dobar i utvrđuje njegovu odlučnost da 'zaštiti dijete od onoga kroz što ono prolazi'.
U Family Separation Clinic bavili smo se slučajevima otuđenja uz inducirane psihotične deluzije i slučajevima otuđenja bez poremećaja ličnosti u roditelja i naučili smo ih razlikovati i bilježiti kliničke znakove na temelju kojih ih razlikujemo. U svojem se radu vodimo onima koji su to radili prije nas tako da nadograđujemo na već postojeće znanje i razvijamo potrebne nijansirane odgovore. U svim takvim slučajevima cilj nam je osigurati da dijete razriješi podijeljeno stanje uma i nastavi, koliko je god moguće, odnos s oba roditelja.
Gotovo desetljeće nakon mojeg prvog susreta s induciranim deluzijskim poremećajem, još uvijek čujem Thomasa Moorea, čiji je sin izuzet iz skrbi majke i čiji se odnos s ocem oporavio. Čujem kako njegov sin ima odnos s oboje roditelja i kako je njegov svakodnevni život također zdrav. To je naš cilj, povratiti dijete u stanje punog zdravlja i sposobnosti održavanja odnosa s obje strane obitelji, čak i kad, privremeno, održavanje odnosa s roditeljem otuđiteljem mora biti pod nadzorom.
Shvaćanje kad djeca lažu i zašto lažu i znanje kako razlikovati između djetetova laganja u induciranoj psihotičnoj deluziji i laganja radi potvrde u stopljenom roditeljstvu, ključna je vještina stručnjaka koji rade na ovom području. Posebno je značajna u okruženju koje vodi pokret 'vjerujemo ti' i s fokusom na izraženim umjesto na utvrđenim željema i osjećajima djece, s čime se susrećemo u socijalnom radu danas.

____________________________________
Poveznica na izvornik (copy-paste): https://karenwoodall.blog/2018/06/30/when-children-lie-and-why-they-lie-the-shared-psychotic-delusion-in-parental-alienation/



[i] O tome vidi više na: https://www.telegraph.co.uk/tv/0/three-girls-does-start-really-happened-rochdale-sex-abuse-scandal/

Broj komentara: 8:

  1. NAJBOLJI ONLINE LJUBAVNI SPELL CASTER JE DOBIO SVOJ LJUBAVNIK, MUŠKO, ŽENU, DJEVOJČICU ILI BOYFRIEND BACK. DODAJTE NJEGOVO POGON NA WHATSAPP: +2349083639501
     -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    Pozdrav svima Am Christian Hofman, ja sam iz SAD-a. Radim za međunarodne tvrtke Apache Corporations, upoznao sam Babu Nosu na svom putovanju u Afriku, otišao sam tamo na ugovor Pregovori i izgubio sam u drugoj tvrtki, bio sam uništen i slomljen, a prije samo nekoliko mjeseci bio sam razveden, moja žena je otišla s mojom djecom i ovaj posao je bio moj put natrag u dobar život i vraćanje moje obitelji. Nakon moje konzultacije s Babom Nosom, izveo je čaroliju za mene i ja sam dobio ugovor i nekoliko mjeseci kasnije moja supruga i djeca su mi se vratili i sve sam to dugovao duhovnoj čaroliji i moćima Baba Nosa. Ja sam svjedok baba Nose, duhovnog oca mnogih velikih ljudi. za bilo koji od vaših duhovnih problema i to će biti riješeno. Može vas obogatiti bez krvnih rituala, vratiti vašu bivšu ženu, bivšu suprugu, bivšu prijateljicu ili djevojku samo ako danas možete pisati ili WhatsApp baba Nosa
       2349083639501. ako imate problema sa sljedećim?;
    (1) Ako želite svog bivšeg natrag.
    (2) ako uvijek imate loše snove ili seks u snu.
    (3) Želite biti promaknuti u svom uredu.
    (4) Ako vam je potrebna moć da osvojite sudski predmet
    (5) Bilo koji oblik čarolije
    (7) Čarolija zapovjednog tona
    (8) Zaštitni prsten

    OdgovoriIzbriši
  2. Pozdrav, sezonski pozdrav svim mojim prijateljima, ovdje sam da vam kažem malo o tome kako sam vratio svoj hsnabd uz pomoć sjajnog čovjeka po imenu Dr. Amiso. Moje ime je Božena Miho, iz Splita, Hrvatska. Nakon deset godina braka, moj suprug i ja vodili smo svađu ili drugu, sve dok me napokon nije napustio i preselio u Teksas, da budem s drugom ženom. Osjetio sam da mi je život gotov i moja djeca su mislila da više nikada neće vidjeti oca. Pokušala sam biti snažna samo za djecu, ali nisam mogla kontrolirati bol koja me muči, srce mi je bilo ispunjeno tugom i bolom, jer sam zaista bila zaljubljena u svog muža. Svaki dan i noć razmišljam o njemu i uvijek želim da mi se vrati, stvarno sam se uznemirio i trebala mi je pomoć, pa sam potražio pomoć na mreži i naišao sam na web stranicu koja je sugerirala da Dr.Amiso može pomoći da vratim predmete brzo. Tako sam osjećao da ću ga probati. Kontaktirao sam ga i on mi je rekao što da radim, a ja sam to učinio, a onda je za mene napravio ljubavnu čaroliju. 48 sati kasnije suprug me stvarno zvao i rekao mi da mi toliko nedostaje mene i djeca, tako nevjerojatno !! Tako se vratio istog dana, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se zbog svoje greške i zbog boli koju je nanio meni i djeci. Od tog dana naš je brak sada bio jači nego prije, a sve zahvaljujući Dr.Amisu. on je tako moćan i odlučio sam podijeliti svoju priču na internetu da je Dr.Amiso pravi i moćan rezač štapova da ću se uvijek moliti dugo živjeti kako bi pomogli svojoj djeci u vrijeme nevolje, ako ste ovdje i trebate svog Ex-a nazad ili se vaš muž preselio u drugu ženu, želite biti prepoznati u svijetu ili o problemu s rakom, želite se vjenčati s ljubavnikom po vašem izboru ili slučajevi razvoda, zdravstveni ili bračni problemi, promicanje posla i uspjeh, uopće ništa, nemojte odustani, prestani plakati, odmah se obrati ovom moćnom čarobnjaku. Evo njegove osobne adrese e-pošte na: herbalisthome01@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Zovem se DUBRAVKA GRADIŠKI I JA SAM IZ HRVATSKE I LIJEČNIK sam i imam 45 godina. Ljubazno pročitajte moje istinsko životno svjedočanstvo, imam pozitivnu namjeru da će ove informacije pomoći nekome tko čita ovaj članak, u roku od dva dana obnoviti raskinuti brak i povratiti izgubljenu ljubavnu vezu. Nakon godina u vezi s Paulom, prekinuo je sa mnom, učinila sam sve da ga vratim da me voli, ali sve što sam učinila bilo je uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju prema njemu imam , Pitao sam ga dajem obećanja za sve što sam imao, ali on je odbio. Objasnio sam problem svojoj kolegici na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavnom čarobnjaku koji bi mi mogao pomoći da mu uzvratim ljubav, ali ja sam tip osobe koja nikad nije mislila da dio ljubavnih čarolija postoji ili radi, nisam imao izbor, ali da isprobam, poslao sam e-mail na spellcaster channel i rekao mi je da nema problema sve će biti u redu prije tri dana, da će se moj bivši vratiti prije tri dana, bacio je komad ljubavne čarolije u zrak i iznenađujuće je drugi dan bio oko 3.00 ujutro. Bivši me ljubavnik nazvao na mobitel, bila sam toliko iznenađena da sam se odazvala Telefonskom pozivu i sve što je rekao bilo je da mu je bilo toliko žao zbog svega što se dogodilo da je želio da mu se vratim jer me toliko voli. Bila sam tako sretna i tako smo počeli živjeti sretno zajedno. na ovaj način možete ga kontaktirati ako vam zatreba bilo kakva pomoć možete ga kontaktirati putem ove adrese e-pošte: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirati na whatsapp: +2349071995123 ....

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdrav, ovdje sam da širim ovu dobru vijest cijelom svijetu o tome kako sam vratila ljubav svog muža. Bila sam izbezumljena kad me prošli mjesec ljubav ostavila zbog druge djevojke, ali kad sam našla prijatelja koji me upoznao s liječnikom Alabom, velikim glasnikom, razgovarala sam s njim o svom problemu, kako me suprug napustio i kako trebam dobiti posao u vrlo velikoj tvrtki. Samo mi je rekao da sam došao na pravo mjesto da ću dobiti želju srca bez ikakvih nuspojava. Rekao mi je što bih trebao učiniti, nakon što je to učinjeno, sljedeća dva dana, moja me ljubav nazvala telefonom i rekao mi izgovore da živim prije sada, a sljedeći tjedan nakon što me ljubav zvala da molim za oproštenje, bila sam pozvan na razgovor u moju omiljenu tvrtku, morao sam raditi kao nadzornik. Tako sam sretna i shrvana da moram reći cijelom svijetu o tome kako mi dr. Alaba pomaže da dam svom srcu deseir. Doktor Alaba stručnjak je za sve vrste uroka i dobre magije. Ako trebate bilo kakvu pomoć, obratite se dr. Alabi na sljedeću e-adresu: dralaba3000@gmail.com ili ga možete dobiti putem whatsappa i vibera s ovim brojem +2349039885856, želim vam sve najbolje

    OdgovoriIzbriši
  5. PAŽNJA SVIMA:
    Ako vam je potreban hitan i učinkovit Čarobnjak za vraćanje bivšeg partnera, obratite se dr. Ogundele na WhatsApp -u ili Viber Chatu: +27638836445. On će vam svojim moćima pomoći u bilo kojem problemu koji imate, u vezi, braku ili osobnom. Vjerujem mu jer mi je već pomagao, vratio mi je muža nakon 24 sata rada, rekla sam mu da ću svoju priču podijeliti na svakom forumu jer je to moj način zahvale, da mu ljudi zahvaljuju za mene i saznati više o njemu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdrav prijatelji, moje ime je Anna Andreeva. Ovdje sam da prenesem dobru vijest potrebitima. Bio sam depresivan kad me supruga napustila zbog drugog muškarca, jer sam tražio da prestanem raditi jer sam imao rak i slomio sam se. Oduzela mi je jedinu kćer, pa mi je jedina mogućnost bila da umrem, pokušao sam je nazvati, ali me ona ignorirala, poslao sam joj SMS i odjednom mi je odgovorila i rekla da je više ne zovem niti šaljem, pa jednog dana Ući ću u kontakt sa svojim prijateljem na Facebooku i sve sam mu objasnio, a on mi je rekao da je i ranije imao iste probleme, upoznao me s čarolijom za čaroliju koja se zove doktor Alaba, poslao mi je svoj osobni e -mail i kontaktirao sam ga putem [ dralaba3000@gmail.com] i brzo mi je odgovorio, objasnio sam mu svoje probleme i rekao mi je da se ne brinem što je to učinio za toliko ljudi koji nikada nisu vjerovali u magiju, ali pogriješio sam pokušavajući ga uvjeriti 24 sata da glumi čarolija i izliječi me od raka i nađi mi bolji posao i odjednom mi je poslao lijekove za svoju bolest, uzela sam ga samo 2 dana i bila sam slobodna. Sljedeći dan nisam mogao vjerovati svojim očima, netko mi je pokucao na vrata i nisam očekivao nikoga taj dan, odjednom je moja žena plakao i nisam mogao izdržati, molio sam se i tražio oproštaj, odmah sam nazvao me iz moje tvrtke u kojoj sam godinama radio, a unaprijeđen sam na mjesto direktora jedne tvrtke za paragone u SAD -u, molim vas pomozite mi zahvaliti dr. Alabi što mi je vratio sve što sam prije izgubio, možete ga kontaktirati i putem whatsappa / viber sa svojim telefonskim brojem: +1 (580) 373-2215.

    OdgovoriIzbriši
  7. zdravo prijatelju, zovem se Isabella Ethan, liječnica sam i imam 45 godina. Molimo pročitajte moje pravo životno svjedočanstvo, imam pozitivnu namjeru da će ova informacija pomoći nekome tko pročita ovaj članak, u roku od dva dana obnoviti raskinuti brak i povratiti izgubljenu ljubavnu vezu. Nakon godina veze s Paulom, prekinuo je sa mnom, učinila sam sve što sam mogla da ga vratim da me voli, ali sve što sam učinila bilo je uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju gajim prema njemu , pitao sam ga sa obećao sam svemu što sam imao, ali je odbio. Objasnio sam problem svojoj kolegici na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavnom čarobnjaku koji bi mi mogao pomoći da mu vratim ljubav, ali ja sam tip osobe koja nikada nije mislila da dio ljubavnih čarolija postoji ili djeluje, ja nisam imao izbor, ali da isprobam, poslao sam e-mail kanalu spellcaster i rekao mi je bez problema da će sve biti u redu prije tri dana, da će se moj bivši vratiti prije tri dana, bacio je komadić ljubavne čarolije u zrak i začudo drugi dan je bio oko 3.00 ujutro. Bivši ljubavnik me nazvao na mobitel, bila sam toliko iznenađena što sam se javila na telefonski poziv i sve što je rekao je da mu je toliko žao zbog svega što se dogodilo da je želio da mu se vratim jer me toliko voli. Bio sam tako sretan i tako smo počeli živjeti sretno zajedno. na ovaj način ga možete kontaktirati ako vam treba pomoć možete ga kontaktirati na ovu email adresu:dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirati na whatsapp/viber na ovaj broj: +1(425) 477-2744 ... :) . . :) .. :) .. :) .. :). . :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Moje ime, maya elijah Nakon 12 godina braka, moj muž i ja smo se svađali na ovaj ili onaj način dok me konačno nije napustio i preselio se u Kaliforniju da bude s drugom ženom. Osjećala sam se kao da je moj život gotov i da su moja djeca mislila da nikada više neće vidjeti svog oca. Trudila sam se biti jaka samo prema djeci, ali nisam mogla obuzdati bol koji je mučio moje srce, srce mi je bilo ispunjeno tugom i bolom jer sam zaista bila zaljubljena u svog muža. Razmišljam o njemu svaki dan i noć i uvijek želim da mi se vrati, bila sam jako uznemirena i trebala sam pomoć, pa sam potražila pomoć na internetu i naišla na web stranicu koja sugerira da bi dr. Alaba mogao pomoći svojoj bivšoj bivšoj da se vrati. Stoga sam osjetio da bih trebao pokušati. Kontaktirao sam ga i rekao mi je što da radim. Učinila sam to i onda mi je napravio ljubavnu čaroliju. 48 sati kasnije moj suprug me stvarno nazvao i rekao mi da i njemu jako nedostaju djeca, tako nevjerojatno!! Dakle, vratio se tog dana, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju pogrešku i bol koji je nanio meni i djeci. Naš brak je bio jači nego prije, a sve zahvaljujući dr. alabi. Toliko je moćan i odlučio sam podijeliti svoju priču na internetu da je dr. Alaba bio pravi i moćni čarobnjak. Uvijek ću se moliti da ona živi dugo pomažući svojoj djeci u trenucima potrebe, ako ste ovdje i trebate se vratiti bivšem ili je vaš muž prešao na drugu ženu, prestanite plakati, odmah kontaktirajte ovaj moćni pravopisni kotačić. Ovdje je njegova kontakt adresa e-pošte na: {dralaba3000@gmail.com} ili WhatsApp / viber preko njegovog kontakta ispod +1(425) 477-2744 Hvala dr. alaba.

    OdgovoriIzbriši