Raditi na području otuđenja djeteta od roditelja nije lako,
posebice kad radimo s obiteljima gdje se kriza otuđenja potpuno ukorijenila. To
je zato što biti čovjek znači moći pogriješiti i što biti povezan s ljudima
čiji su životi u krizi može izazvati sekundardnu traumu ili traumu na poslu.
Skrb o sebi, pazeći da granice nisu propusne i da je ono što je posao i
odijeljeno od onoga što nije posao, dio je toga kako upravljamo procesima gdje
smo uključeni u tako puno boli i jada. Odbijajući prihvatiti i apsorbirati
projekcije drugih ljudi, čime riskiramo da nas se stavi na pijedestal ili
ocrnjuje, bitan je dio čuvanja našeg zdravlja. Kao terapeutu koji radi s
obiteljima pogođenim otuđenjem, vidim jasnu razliku između onoga što mi radimo
i onoga što rade drugi terapeuti. Budući da smo prihvatili to da smo istodobno
oni koji slušaju, vode, upućuju, štite, provode i svjedoče kao znalci, imamo
odgovornost od koje ne možemo bježati ako želimo postići bilo kakve realne
promjene u obiteljima s kojima radimo.
Rad znalca s obiteljima gdje je prisutno otuđenje, temeljni je
dio kombiniranoga pristupa koji koristimo u Klinici, da bismo obitelji doveli
tamo gdje djeca mogu početi cijeliti. Prvo svjedočimo tomu što je dovelo
obitelj u krizu i zatim svjedočimo dubokim rascjepima i lomovima koji su
nastali. Potrebno nam je izvjesno vrijeme da upoznamo obitelj, posebice ako
radimo s cijelom obitelj, kao što je najčešće slučaj. Kad ih poznajemo i kad
razumijemo one stvari koje su stvorile situaciju u kojoj je dijete zarobljeno,
možemo započeti s vođenjem obitelji preko krajolika prekrivenog ostacima rata,
prema boljem mjestu. Pritom koristimo sve što imamo na raspolaganju da bismo ih
proveli tim krajolikom, poduku, ovrhu, upute, uvjeravanje i pritisak. Dok to
činimo, nikad ne dopuštamo da naša aktivnost znalca prestane, nikad ne
prestajemo poticati i davati nadu da se to što se radi, može raditi. To je
naročiti način rada koji nikako nije standardna terapijska intervencija. Kao
što sam prije rekla, to jest terapija, ali ne onakva kakvu većina poznaje.
Kao netko tko piše o onome što radi i tko je, među roditeljima i
stručnjacima, poznat u području otuđenja djeteta od roditelja, vidim projekcije
nesreće, ljutnje, razočarenja, bijesa, osvete i slično, koje su dio krajolika.
Razumijem ih i razumijem odakle dolaze. Nosim odličan kaput od teflona koji
vizualiziram svaki put kad idem raditi s obiteljima, posebice kad znam da
postoji puno optuživanja. Takođe nosim taj kaput da odbijem projekcije mene kao
spasitelja, onoga tko sve popravlja, ili super žene. Znam da tamo gdje su te
projekcije prisutne, tamo sam i ja u opasnosti zato što sam ljudsko biće, zato
što mogu pogriješiti, a problem s kojim se suočavam radeći s ljudima ima
ljudsko lice.
Znam da, ako trebam izložiti neugodnu istinu nekomu tko je
projicirao svoje uvjerenje da ću ga spasiti, onda riskiram da se na mene
usmjeri promijenjena projekcija, negativna, koja me nastoji upakirati u isti
paket s drugim roditeljem kao onoga tko je kriv za sve što se događa. Biti
otuđen i biti roditelj otuđitelj nisu normalni uvjeti za ljudska bića, uvijek
je rizično biti na bilo kojoj strani, osim ako odgovornost za ono što radimo,
tj. za pomaganje cijeljenju u svijetu odnosa, ne dijelimo jasno i uvijek s
ljudima s kojima radimo. Stavljanje odgovornosti za promjene i cijeljenje u
ruke roditelja jedan je dio bivanja znalcem. Odbijanje prihvaćanja projekcija
krivnje bez obzira na to od koga dolaze, jest drugi dio.
Kad bismo mogli vizualizirati psihički svijet u kojem radimo kao
terapeuti otuđenja djeteta od roditelja, izgledao bi kao rat u Jugoslaviji, s
ljudima koji su nekoć mirno živjeli jedni pored drugih, a sad napadaju i brane
svoje vlastite plemenske povijesti. Izbijanje rata na nekoć mirnom mjestu, može
biti iznenadno, ili može biti polagano propadanje. Djeca u ovim obiteljima jesu
ona koja trče iz jednog doma drugom, izbjegavajući bombe i metke sa svih
strana. Druga su pak djeca samo u jednom domu koji se brani teškim naoružanjem,
i sama su djeca naoružana do zuba sustavom uvjerenja roditelja otuđitelja i pod
njegovom kontrolom. Mi sebe u središte svega toga šaljemo kao terapeute u
slučajevima otuđenja, odjeveni smo u kapute od teflona i nosimo pancirke
mirovnih snaga. Nije čudo da nas pozdravljaju ili po nama pucaju, ovisno o tomu
na čijoj strani misle da jesmo.
Međutim je prava istina ta da je jedina strana na kojoj jesmo u
toj ratnoj zoni, strana djece i da ćemo učiniti sve i bilo što da pomognemo
djeci kad god možemo. Kad ne možemo, učiniti ćemo sve što možemo da ograničimo
štetu koja im se čini. Kad ni to nije moguće, učinit ćemo što možemo da bi
pomogli roditeljima razumjeti što mogu i što ne mogu učiniti da bi im dijete
bilo na najsigurnijem mogućem mjestu. Dio ovoga odnosi se na razumijevanje koje
se alate može koristiti pri zaustavljanju rata tijekom dovoljno dugog vremena
da se spasu djeca, drugi se dio odnosi na znanje o tome kad su ti alati
beskorisni jer je prekasno. Reći roditeljima neugodnu istinu najteži je dio
našeg posla, ali ga radimo zato što radimo prvenstveno za djecu i naši znalci
im pomažu biti sigurna koliko mogu u okolnostima u kojima su zarobljena.
Trenutačno u UK radimo važan pionirski posao. Koristimo svoj
model kombinirane intervencije koja se sastoji od edukacije, terapije,
izdvajanja iz obitelji (kao što to predlaže i Craig Childress) i koordinacije
roditelja. Objavite ćemo rad u kojem ćemo pokazati da su znalci dio ukupnog
truda koji ulažemo, da sudjeluju u vrijednom procesu promjene. Rad u Londonu s
ljudima koji zaista razumiju probleme, pogled na ratište iznutra, bit će
dostupni javnosti. Rad znalaca u UK postavlja nas uz bok međunarodnog rada na
otuđenju djeteta od roditelja i uspostavlja pravi smjer puta tretmana u
desetljećima pred nama.
Pancirke za mirovne snage za svakoga tko je spreman raditi s
nama na ovaj način, dostupne su.
.
Ponesite svoj kaput od teflona.
_____________________________________
Poveznica na izvornik:
https://karenwoodall.wordpress.com/2016/01/29/the-enlightened-witness-in-a-war-zone/
https://karenwoodall.wordpress.com/2016/01/29/the-enlightened-witness-in-a-war-zone/
Iz teksta: O
moći stručnog znanja i skrbi
Usred svega toga, ovoga
sam se tjedna ponovno susrela sa suštinom onoga što je bitno u našem radu, a to
je sljedeće: Kad djeca žive u zdravim odnosima s ljudima koji ih vole i
istinski skrbe o njima, nema ništa što bismo trebali činiti, osim da pomognemo
da se to dogodi, zato što je to ono što je katalizator oporavka. Kao stručnjaci
koji rade s obiteljima koje su pogođene otuđenjem djeteta od roditelja, naša je
uloga stvoriti uvjete u kojima zdrava ljubav može cvjetati. Ostalo je samo
dekoracija.
Zato, kad birate
stručnjaka koji će raditi na vašem slučaju otuđenja djeteta od roditelja,
zaboravite razgovor o terapiji, zaboravite blistave preporuke, zaboravite
akademska stajališta i koncentrirajte se na sljedeće: Ako vaš terapeut ne
pomaže stvoriti potrebne okolnosti u kojima će vaša ljubav rasti u životima
vaše djece, vaš terapeut nije stručnjak u području otuđenja djeteta od
roditelja, već nešto drugo. Ako vas vaš terapeut ne može uputiti ljudima kojima
je pomogao i ako vam ne može pokazati svoju uspješnost u praksi, nemojte
trošiti ni trenutak svojeg dragocjenog vremena niti lipu svojeg novca ili, što
je još gore, nemojte potrošiti još jedan dan dragocjenog života svoje djece,
potražite nekog drugog terapeuta. Jedini dokaz koji netko tko radi u ovom
području ima da uspješno radi, jest broj djece koja danas žive sretno s
roditeljem kojeg su prije odbacivala. Sve drugo je teorijsko promišljanje i
treba ga izbjegavati pod svaku cijenu, životi vaše djece predragocjeni su da
biste ih na tom putu riskirali.
______________________________________
Nema komentara:
Objavi komentar