Otuđenje je okrutno iskustvo, zato što odvaja dijete ili mladu
osobu od mogućnosti da bude uključena u sve aspekte ljudi koji ju vole, da bi
mogla naučiti prihvaćati da ljudi mogu činiti i dobre i loše stvari. Ono
uzrokuje da djeca i mladi usvajaju obrambene mehanizme prekidanja odnosa ili
bijega, izbjegavanja sukoba i povećanog osjećaja da su jedini u pravu na krivom
mjestu i u krivo vrijeme. U mozgu djeteta ne dolazi do kritične aktivnosti
neurona i sinapsi, te je izgubljena prilika za izgradnju vještina rješavanja
problema, zauzimanja vlastitog stajališta i snažnog osjećaja sebe. Lažno “ja” (The
false self) koje izranja tijekom izgubljenih godina dok
je dijete otuđeno, jest poput duha, krhko i nestabilno, takva ličnost prekriva
strahove i anksioznost te stvara osjećaj vlastitog “ja”, koje je istodobno i
prenapuhano i u raspadu. Ono što se događa s djecom i mladima gurnutim u
otuđenost, jest da gube puno više od samog odnosa s nekad voljenim roditeljem.
Zato je prevencija ovog problema tako nužna – te izgubljene godine uzimaju
djeci više od roditeljske ljubavi, one uzimaju djetetu priliku da izgradi
normalan i siguran osjećaj sebe.
Radim s djecom koja se otuđuju, koja su otuđena i koja se bore
da bi se oporavila od otuđenja. Srećem ih u svom radu gotovo svakodnevno, i
shvaćam da je to što proživljavaju složena trauma (complex
trauma) koja je duboko skrivena od vanjskog svijeta.
Zaista je toliko dobro skrivena da često ni sama djeca ne znaju da je prisutna,
i često će sama, i meni i svima koji iz upitaju, reći da su dobro i zahvaliti
se jer ne trebaju pomoć, osim da im treba pomoć da bi uklonili cilj svoje
mržnje iz svog života. Rad u takvim uvjetima je protiv logike, protiv svega što
smo naučili u našem društvu te protiv onoga što mislimo o djeci. Djetetova
odluka da izbriše roditelja iz svojeg života, često se prihvaća s pretpostavkom
da je taj roditelj zasigurno učinio nešto loše, ili da dijete treba biti
zaštićeno od sukoba. Kada bismo samo znali na što osuđujemo djecu kada
dopuštamo da se to događa, puno bi nas više radilo više, trudili bismo se duže
i tražilo kreativnije načine da sačuvamo vezu između djeteta i roditelja kojeg
su “odabrala” izbrisati iz svog života.
Sve je više dokaza o temeljnim problemima (underlying
problems) koji nastaju kao rezultat odbacivanja jednog
roditelja i prepuštanja djeci da nose teret koji raste s njihovim odrastanjem.
Djeca kojoj je dopušteno da odbace roditelja i da se prave kao da više ne
postoji, nikada ne nauče mnoge vještine (soft
skills)
koje su nužne u životu kako bi mogla uspješno upravljati svijetom svojih
odnosa. Djeca koja su otuđena (Children
who have been alienated) odrastaju u uvjerenju kako je
njihovo viđenje svijeta jedina istinska stvarnost, te da je izbjegavanje ljudi
koji ne dijele njihovo viđenje normalan način ponašanja. Kako mladi ljudi odrastaju,
godine izgubljenog odnosa s roditeljem čine da nemaju priliku naučiti da su
roditelji oni koji postavljaju granice, te propuštaju priliku normalno
reagirati na razlike koje se s vremenom pojavljuju između njih i njihovih
roditelja na putu odrastanja. To je razlog zašto se otuđena djeca na kraju bore
sama sa sobom. Vitalne su veze, koje stvaraju priliku za zdrav razvoj mozga, što
im omogućuje stjecanje zdravih vještina i sposobnosti za upravljanje odnosima,
odstranjene iz njihova života. Kada bi samo oni koji rade s obiteljima u
ovakvim situacijama znali opseg štete (damage)koja se nanosi djetetu kada
se podržava njegova/njezina odluka da odbaci roditelja nakon razvoda.
Oporavak od otuđenja odnosi se na sposobnosti učenja da se ljudi
mogu ponašati na načine koji su dobri i koji su loši, te da ta ponašanja ne
moraju potaknuti obrambene mehanizme poput uvjerenja da loše ponašanje znači da
je osoba potpuno loša u svemu. Postići to jest izniman zadatak ako je mozak osobe
ograničen korištenjem splitinga kao mehanizma suočavanja. Postoje dokazi da
ljudi s poremećajima ličnosti (personality
disorders) nemaju dobro razvijen korpus kalozum (corpus
callosum). To je most koji povezuje dvije hemisfere
mozga. Sastoji se od velikog broja veza koje omogućuju komunikaciju između
dvije strane mozga. Dobro razvijeni most pomaže uravnoteženom korištenju mozga.
Međutim se iz znanstvenih i stručnih radova vidi da je u ljudi s graničnim
poremećajem ličnosti (borderline
personality) korpus kalozum slabije razvijen, kao što je to i u visoko
konfliktnih ličnosti (high
conflict personalities), kojima nedostaju vještine za
upravljanje odnosima i viđenje tuđih stajališta.
Svi ovi dokazi nama u Family
Separation Clinic pokazuju da će ponašanja koja vidimo u djece i
mladih koji pokušavaju odbaciti roditelja ili se opiru kontaktu s njim/njom
nakon razvoda, ako ih u tomu podržavamo, rezultirati dugoročnim problemima za
tu djecu. Te probleme neće biti jednostavno riješiti, jer godine izgubljenog
odnosa s roditeljem i odlučnost djeteta da koristi štetne mehanizme suočavanja,
vode do trajnog nedostatka u dječjim sposobnostima postizanja pozitivnog i
zdravog funkcioniranja mozga. Srećom, znamo za plastičnost mozga i njegovu
sposobnost rasta i promjene. To znači da, iako izgubljene godine nikad ne mogu
biti nadoknađene, ipak postoji mogućnost popravka i oporavka ako mladoj osobi
omogućimo da razriješi splitting koji sprječava ponovno uspostavljanje odnosa s
izgubljenom voljenom osobom.
Godine kojih nema, znanje kojeg nema, izgubljene prilike da se
spriječi šteta koja se djeci nanosi tijekom kritičnih godina njihova života.
Nije li vrijeme da netko uoči da jaz koji nastaje među roditeljima nakon
razvoda (between
parents after separation) čini da se djeca suočavaju s nečim puno većim od sukoba među roditeljima?
Poveznica na izvornik: https://karenwoodall.wordpress.com/2016/02/13/the-missing-years/
Pozdrav, ja sam iz SAD-a, želim podijeliti ovo veliko svjedočanstvo o tome kako mi je dr. Agabazara pomogao vratiti svog bivšeg ljubavnika. Tijekom moje potrage za rješenjem došao sam u kontakt s Dr. Azbazarom i kroz njegovu pomoć moj se ljubavnik vratio na u roku od 48 sati. Dakle, s ovim sam toliko podebljan da savjetujem svakome tko traži način da dođe do ljubavnika natrag kontaktirati Dr.Agbazara na WhatsApp: { +2348104102662 } ili putem e-maila na: { agbazara@gmail.com } Ja sam tako sretan barem ja i moj ljubavnik opet se vraćaju jedni drugima i idu zajedno provesti slavlje Nove godine Hvala još jednom Dr. Azbazaru
OdgovoriIzbrišiPozdrav, ja sam iz Sjedinjenih Država, želim podijeliti ovo veliko svjedočanstvo o tome kako mi je dr. Trust pomogao vratiti joj bivšeg ljubavnika. Tijekom potrage za rješenjem došao sam u kontakt s dr. Trustom i kroz njegovu pomoć moj se ljubavnik vratio u roku od 48 sati. Tako sam s ovom hrabrom savjetovati svakoga tko traži način da dobije ljubavnika da kontaktira Dr. Trust na WhatsApp: {+ 14432813404} ili putem e-pošte na {placeofsolution@yahoo.com} ja sam tako sretan barem ja i moj ljubavnik se vraća jedni drugima i zajedno odlaze u novu godinu zajedno Hvala vam još jednom Dr. Trust.
OdgovoriIzbrišiŽelim zahvaliti dr. Agbazaru iz AGBAZARA TEMPLE za vraćanje mog muža koji je napustio mene i djecu skoro 2 godine. nikad nisam učio da ću ga vratiti sve dok nisam vidio komentar na internetu o dr.agbazara i kontaktirao sam ga, nakon što sam slijedio sve upute koje mi je dao dr. Agbazara, moj suprug se vratio molivši za oproštaj u roku od 48 sati. Hvala liječniku vaša čarolija je stvarno sjajna. Za one od vas koji imaju problema u braku / vezi, trebate ga kontaktirati za pomoć putem ( agbazara@gmail.com ) ILI WhatsApp / call ( +2348104102662 ). I doživite to svoje.
OdgovoriIzbrišiOvo je svjedočanstvo mog života, moj ljubavnik je prekinuo sa mnom, znam da je moja krivnja što ga je natjerao da raskine sa mnom, kontaktiram dr. Lomija i objasnim što se dogodilo onda mi je pomogao da odradim neke molitve i moj ljubavnik mi se vratio moleći me da mu je žao što me još uvijek voli i danas smo ponovno zajedno i obećavam da nikada nećemo razgovarati s njim i danas smo oboje sretni, ako vam je također potrebna pomoć dr. Lomija da ga kontaktirate na liniji WhatsApp broja; +2349034287285 možete mu poslati e-mail; lomiultimatetemple@gmail.com za pomoć.
OdgovoriIzbriši