Ovoga
sam tjedna radila s djecom nad kojom se vrši međugeneracijski terorizam. Pišući
o terorizmu moram objasniti što smatram terorizmom jer u današnjem vremenu u
kojem živimo ta riječ ima specifično značenje. Međutim, po tome kako teror
utječe na mišljenje, puno je sličnosti između onoga što se događa pri otuđenju
od roditelja i onoga što se događa u svijetu. Pri terorizmu koji je stvorio
ISIS, primjerice, zbog straha od bombaša samoubojica i drugih neočekivanih
napada oprezni smo, ustrašeni i, također, šokirani i užasnuti zbog mogućnosti
takvog barbarskog nasilja. U slučajevima otuđenja od roditelja, strah od moći
roditelja otuđitelja da pogorša situaciju i potpuno ukloni dijete, drži
ciljanog roditelja opreznim i ustrašenim u vezi s roditeljskom skrbi nad
djetetom i užasnutost mogućnostima koje očekuje, čini da je um ciljanog
roditelja jednako pod kontrolom kao i um djeteta.
U
tom je smislu otuđenje od roditelja jednako današnjoj situaciji u svijetu koja
je terorizam na makro razini, dok je otuđenje terorizam na mikro razini. Oboje
su terorizam nad umom. Oboje izazivaju ogroman strah i štetu.
Grupe
koje se bore za prava žena već dugo raspravljaju o interpersonalnom terorizmu
kao o kontroli muškaraca nad ženama. Prema tome su modelu muškarci više
privilegirani od žena time što posjeduju penis, a žene su iz toga razloga
uvijek u nepovoljnijem položaju. Iako taj model nema uporište u stvarnosti
(pokušajte beskućniku objasniti da je, zato što ima penis, u prednosti pred
ženom koja živi u elitnoj gradskoj četvrti), on ostaje dominantni sustav
uvjerenja u ustanovama koje pružaju usluge obiteljsko-pravne zaštite. U
stvarnosti je interpersonalni terorizam čin kontrole prisilom pri kojom jedna
osoba koristi moć da bi drugoj oduzela osjećaj kontrole i sposobnosti
odlučivanja o vlastitom životu. Činjenica je da interpersonalni terorizam
koriste muškarci protiv žena, žene protiv muškaraca te i jedni i drugi protiv
djece. U temelju toga jest dinamika korištenja osobne moći da bi se upravljalo
i manipuliralo drugom osobom. Pri otuđenju od roditelja dijete postaje vodič
koji interpersonalni terorist koristi za provođenje svoje moći.
Nikad
me ne prestaje čuditi koliko malo svijesti o interpersonalnom terorizmu
najčešće imaju djelatnici u obiteljskoj zaštiti. Dok neki 'kuže' i u stanju su
analizirati i razumjeti kako roditelji posjeduju i koriste moć, neki su potpuno
slijepi na tu dinamiku koja im se odvija pred očima. U slučajevima otuđenja od
roditelja to sljepilo postaje toliko očito, da je gotovo bolno promatrati
jednaka preduvjerenja koja se opetovano izražavaju pri vođenju slučajeva.
Dopustite mi da objasnim.
Prema
feminističkom modelu prema kojem su muškarci rođeni s prednošću, očekuje se
analiza moći u sjeni toga da muškarac posjeduje, a da je žena lišena moći. Ne
bismo li onda očekivali da bi u slučaju gdje je otac otuđio majku iz života
djeteta, djelatnik socijalne skrbi bio u stanju vidjeti da je priklanjanje
djece ocu manipulirani proces kojem je cilj oduzeti majci pravo na odnos sa
svojom djecom. Da je bar tako. Puno puta, kad se od mene tražilo da radimo s
obitelj gdje su djeca otuđena od majke, fokus je bio na tome čime je majka
prouzročila da je djeca odbacuju, uz pretpostavku da, ako je ona kao majka
odbačena, onda je svakako morala učiniti nešto vrlo loše. Tomu dodajte
šarmantnog oca koji nemoćno diže ruke i kaže da on jednostavno slijedi volju
djece zato što majka nikad nije bila dobra majka i imate savršeni teroristički
trik. Nemoguće je da to ima veze sa mnom, zaista želim da imaju odnos s majkom,
sigurno je stvar u njoj jer nije dovoljno dobra i nikad nije ni bila. Kao da,
osim ako otac ima veliki nož koji drži djeci pod grlom, sve to feminističko
učenje pada u vodu. Izgleda da su muškarci privilegirani zato što posjeduju
penis, osim ako posjeduju djecu koja govore da više ne žele vidjeti majku, u
kojem su slučaju sveci.
I
obrnuto. Kad dijete kaže da više ne želi vidjeti oca. U tom su slučaju muškarci
loši zato što posjeduju penis, a svetica je majka koja pred nosom stručnjaka
nanosi štetu djetetu.
Interpersonalni
terorizam provode roditelji otuđitelji. Koriste ga da bi slijedili osobne
planove iz puno različitih razloga, no ishod je uvijek isti – dijete postaje
taoc plana roditelja kojim dominira potreba za kontrolom. Kad dijete govori
jezikom apsolutnog, "Mrzim / ona nikad / on uvijek / neću / ne možeš me
natjerati…" i slično, ono odaje istinu o onome što mu se događa, tj. da ga
manipulacijom njegova uma protiv njegove volje, drže u stanju uvjerenja da voli
svojeg zlostavljača.
Ti
znakovi, vidljivi na prvu, koje je Gardner naveo kao osam znakova otuđenja od
roditelja, opetovano vide ljudi koji rade u obiteljsko-pravnoj zaštiti diljem
svijeta. Mnogi instinktivno znaju da je ono što čuju od djece nekako krivo, ali
ne znaju kako te znakove tumačiti i tako bivaju uvučeni u dinamiku
interpersonalnog terorizma gdje ih se triangulira* putem Svengali· ponašanja roditelja
otuđitelja protiv odbačenog roditelja.
Jedan
od razloga zbog kojih ne odbacujem Gardnerov rad jest taj da su ti znakovi jedini način na koji
dijete može vanjskom svijetu poručiti što se događa te učeći kako će te znakove
tumačiti, sve više ljudi zna kako prepoznati dijete koje je zarobljeno u
aktivnostima interpersonalnog terorizma roditelja otuđitelja. Te su poruke
djetetova jedina nada da će privući pozornost tražeći pomoć. Kad ih opazimo,
onda možemo reagirati analizom obiteljske dinamike oba roditelja i izgraditi
forenzičku sliku o tome što se događa djetetu. Kad imamo tu sliku, tad je
možemo rastumačiti onima koji imaju moć boriti se s tom vrstom terorizma. Uz
moć pravnog sustava, možemo otključati vrata psihološkog zatvora u kojem su
djeca.
Jednako
kao što se borimo s terorizmom u vanjskom svijetu, borba s terorizmom uma na
mikro razini povezana je s razumijevanjem toga tko ima moć, kako je primjenjuje
i kako se za demonstraciju moći nad dinamikom odnosa koriste djeca.
Prepoznavanje znakova, razumijevanje priče i naš odgovor povezan je sa
sposobnošću razumijevanja, planiranja i reakcije na način koji mijenja odnos
moći što je brže moguće. Tu se radi o interpersonalnoj šahovskoj igri koja se
igra u 3D tehnici, pri kojoj je za oslobađanje djeteta nužna sposobnost
upravljanja svim dijelovima procesa, znanje tko, što, kamo, kad, i zašto treba
nešto pomaknuti. Nevidljive i neizrečene sile koje pritom djeluju takve su da
se ponekad pri tim igrama osjećam kao da igram šah s likom Dr Who u svemiru.
Tom koktelu treba dodati i suprotstavljački sustav u kojem se igra, i imate Daleke··, Zygone··· i Cybermene§ koji igraju s vama
ili protiv vas. Sad smo se razumjeli.
Interpersonalni
terorizam nešto je čega treba biti svjestan svatko tko se bavi razvodom i
obiteljima koje se razvode. U današnjem svijetu gdje se sve više govori o
kontroli prisilom i taktikama kojima strah manipulira našim umom na dnevnoj
bazi, trebamo biti svjesni ranjivosti djece na osjećaje prema roditeljama
kojima se upravlja pomoću sile. Čudan je paradoks da, iako smo pred ekranima
začarani vanjskom dinamikom terora koji sve češće dominira našim životima,
terorizam nad djecom najčešće prolazi neprimjećeno, čak i kad djeca izvikuju
istinu pred ljudima koji bi trebali biti u stanju pomoći im.
Interpersonalni
terorizam uma znači da dijete ne može o tome govoriti i da se jedino može
služiti jezikom teroriziranog djeteta. Zadatak svih koji rade s obiteljima jest
da bez odgode nauče taj jezik. Djetetu treba dati do znanja, na jedinom jeziku
koji trenutačno može razumjeti, da smo glas zarobljenog djeteta čuli i da je
pomoć dostupna. To je ključno.
Kad
znamo kako razgovarati s umom koji je pod terorom, tad ga možemo osloboditi.
Kad ga oslobodimo, donijet ćemo mir svijetu u kojem živi otuđeno dijete.
______________________________
Poveznica na izvornik (copy-paste): https://karenwoodall.wordpress.com/2017/07/01/interpersonal-terrorism-the-use-of-power-in-parental-alienation/
*Triangulacija je manipulativna taktika pri kojoj osoba koristi treću osobu da bi
komunicirala s drugom, formirajući trokut. Ona je također i oblik splitting-a pri čemu osoba manipulira odnosom
između druge dvije kontrolom komunikacije medu njima.
· Svengali je izmišljeni lik u romanu od George du Maurier objavljenom 1895 Trilby. Svengali je muškarac koji zavodi,
dominira i iskorištava Trilby. Riječ se danas koristi kao oznaka osobe koja sa
zlom namjerom dominira, manipulira i kontrolira druge ljude.
Osam znakova koje pokazuje otuđeno dijete: kampanja ocrnjivanja, beznačajni
ili apsurdni razlozi za odbacivanje roditelja, nedostatak ambivalencije prema
roditelju otuđitelju, izostanak pokazivanja osjećaja krivnje ili žaljenja zbog
odbacivanja roditelja, posuđeni scenariji, fenomen tvrdnje o tome da je sve
rezultat vlastitog razmišljanja, zauzimanje strane roditelja otuđitelja u
slučaju sukoba i prelijevanje otuđenja na obitelj odbačenog roditelja.
·· Dalek je izmišljeni lik koji govori čudnim glasom i ubija ljude (Dr Who)
··· Zygon (lik iz Dr Who) ima sposobnost preuzimanja tuđeg lika.
§
Cybermen su imaginarna rasa kiborga
koja je među najupornijim neprijateljima doktora u Doctor Who.
Cijeli moj život nikad nisam vidio ništa što bi tako brzo djelovalo kao čarolija Dr.Agbazara. Nakon što sam kontaktirao Dr.Agbazaru, počeo sam vjerovati u izreku da svaki novčić ima dvije strane. Kad me je ljubavnik ostavio, zaklela se da mi se više nikada neće vratiti, ali hvala Bogu što mi je pomoću Dr.Agbazare u roku od 48 sati vratila svog ljubavnika i također želim da drugi ljudi koji su slomljeni srca kontaktiraju Dr. Agbazara kroz ove detalje ispod koje su putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili putem Whatsapp na +2348104102662 onda možete vidjeti čudesa Dr.Agbazara
OdgovoriIzbriši