srijeda, 22. lipnja 2016.

Otuđenje od sebe, svoje duše i ljudi

Ovih sam dana duboko šokirana pričama iz nekih dijelova svijeta gdje se muškarce i žene ubija bez milosti. Ubijaju ih ljudi koji vjeruju da su svemoćni. Gledajući neke priloge u medijima u kojima se rasvjetljavaju priče tih ubojica, zapanjio me način na koji je osjećaj svemoći i samo-pravednosti u temelju volje da se bez razmišljanja prekine tuđi život.
I počela sam razmišljati i uspoređivati tu vrstu ponašanja s ponašanjem roditelja koji otuđuju dijete od drugog roditelja bez osjećaja krivnje, bez milosti i bez ikakve primisli da je to što čine loše. Iako bi neki mogli reći da ubijanje nije isto kao i otuđivanje ljudi, odbačeni roditelji u stanju stalnog žalovanja možda žele da razlika zaista postoji.
Jasno mi je, analizirajući ono što dovodi ljude do toga da ubijaju bilo tijelo bilo nadu da će ikad ponovno imati odnos s djetetom, da unutar tih ljudi postoji snažna reakcija otuđenja koja je uzrok otuđenja od sebe, svoje duše i ljudi. Ubiti nekoga ili ukloniti dijete iz života voljenog roditelja znači biti bez suosjećanja. Dakle na djelu su ubojice bez suosjećanja.
Svrha našeg života nije da povrijeđujemo jedno drugo, to nije naš prirodni instikt. Mi smo ljudi plemena, mi smo goniči stoke, instinktivno smo vođeni ljubavlju, brigom i podrškom ljudima oko nas. U što god vjerovali na duhovnoj razini, ili ako uopće nemamo takva vjerovanja, jedna od pokretačkih snaga ljudskosti jest da jedni prema drugima budemo dobri i da pomažemo. Iako postoje egzistencijalistički argumenti o besmislenosti i nedostatku svrhe koji nas uvjeravaju da je naš život na ovom planetu slučajan, mi kao ljudska bića stvaramo svoju vlastitu svrhu, svoje vlastito značenje i vlastite razloge za život. I veliki je dio toga izgrađen na međusobnoj ljubavi i vjeri u ljubav. Od ljubavi koju pružamo djeci, koja je nesebična (uglavnom), do ljubavi za svoje pleme koja nas potiče da skrbimo o starima i bolesnima, naša su društva isprepletena ljubavlju i uvažavanjem i osjećajem pravde i pravičnosti. No, postoje iznimke, i da, postoji nepravda ali se ljudi uvijek bore protiv nje, a za pravedniji svijet u kojem će naša djeca živjeti.
U svjetlu toga razmotrimo roditelja otuđitelja koji dijete otuđuje od drugog roditelja i učinkovito truje i lomi djetetov um. To nije ljubav, iako roditelj otuđitelj često krivo smatra da jest, što je nešto o čemu treba razmišljati kad uspoređujemo ponašanje roditelja otuđitelja s ponašanjem ljudi koji ubijaju i ozljeđuju druge navodno u ime ljubavi ili pravednosti.
Oni koji ubijaju otuđeni su od sebe samih, od svojih duša i od drugih ljudi. Oni to svakako jesu zato što ubijanje ljudi zahtijeva od ubojice da bude bez suosjećanja. Samo kad je netko opsjednut tako moćnim osjećajem vlastite samo-pravednosti bez ikakve sposobnosti da hoda u cipelama neprijatelja, onda se on može ponašati na tako hladan, okrutan i barbarski način. Nemamo pravo donositi odluke o tome hoće li netko živjeti ili ne, niti vjerovati da je potrebno nekoga ukloniti iz okvira normalnog suosjećanja, ljubavi i povezanosti s drugim ljudima. Promatrajući roditelje otuđitelje koji su često osamljeni ili su opsjednuti kontrolom ili su poremećeni u svojim uvjerenjima o drugim ljudima, lako je vidjeti te crte ličnosti koje oni dijele s onima koji ubijaju, zato što i jedni i drugi zaista vjeruju da su bolji i pravediji od svih drugih.
Samo-pravednost je ključna karakteristika mnogih teških otuđitelja koji pokazuju osjećaj svemoći i uvjerenje da oni i samo oni mogu biti u pravu u onome što čine. Za stručnjake koji rade s ovim ljudima opasnost nikad nije daleko, zato što su to ljudi čija su viđenja toliko poremećena, da je svatko tko se ne slaže s njihovim viđenjem automatski neprijatelj. I svatko tko je neprijatelj, jest njihova meta. To su ljudi koji optužuju bez razmišljanja i koji će povlačiti svoju djecu, drugog roditelja, stručnjake, širu obitelj i svakoga tko im se nađe na putu kroz blato da bi dokazali da su u pravu. Ti ljudi često pate od poremećaja linosti, ponekad vrlo teških, i ti će ljudi, ako im to dopustimo, ubiti duše djece koju koriste kao oružje u vlastitom ratu samo-pravednosti.
U tih ljudi postoji hladnoća koja je razvidna već nakon što provedemo s njima kratko vrijeme. To su ljudi zbog kojih se meni diže kosa na glavi. Obično visoko funkcionalni, ovi roditelj otuđitelji često su kontrolirajući i hladni prije razvoda iako često upravo razvod pokreće prekidač njihovih ubilačkih namjera. Iako oni mogu biti vrlo šarmantni i suradljivi na površini, istraživanje njihove povijesti često će pokazati trag destrukcije odnosa djeteta s drugim roditeljem koji se vuče za njima, u školi djece, kod liječnika, u životu odbačenog roditelja. Pažljivo promatranje ispod privlačne površine, koje potvrđuje početni osjećaj hladnoće dopušta da poduzmemo aktivnosti u svrhu pomoći djetetu, a te su aktivnosti u ovakvim slučajevima gotovo uvijek izdvajanje djeteta od roditelja otuđitelja. Roditelj koji je spreman ubiti djetetov um, nadu i vjeru da ga drugi roditelj voli i da je dobra osoba, nije roditelj koji dijete voli, već mu nanosi veliku štetu. Istraživanje povijesti roditelja otuđitelja često će pokazati isti trag destrukcije koju su prouzročili roditelji toga roditelja. Žalosno je da je ova vrsta ubijanja često generacijska i normalizirana, da je otuđivanje od sebe i duše i ljudi za neke obitelji način života.
I, kako se nastavljaju priče o hladnokrvnim ubojstvima diljem svijeta, ja ću više razmišljati o tim slučajevima teškog i čistog otuđenja djeteta od roditelja i o tome kako pomoći obiteljima koje to pogađa, o roditelju otuđitelju i o odbačenom roditelju, a najviše o djetetu. Zato što mi osuda na život u kojem smo otuđeni od sebe i svoje duše i ljudi izgleda kao najstrašnija sudbina. Nemati suosjećanja za te ljude jest zrcaliti njihovo stanje i postati poput njih.
Ako je smisao naših života ljubav, onda ni ubojice ne možemo isključiti iz svoje ljubavi, to je zaista jedino oružje koje imamo protiv nečega što većina nas ne može razumjeti.
____________________________


Nema komentara:

Objavi komentar