Sigurno nisam jedina koja osjeća ogromno
olakšanje zbog vijesti o presudi Sutkinje Pauffley (judgement*) na Visokom sudu ovoga tjedna, o ocu
koji je navodno bio vođa kulta koji je uvozio bebe u Veliku Britaniju da bi ih
ubio, pojeo i plesao oko njihovih lubanja. Bar je netko u pravosuđu u stanju
poslati jasnu i nedvosmislenu poruku, ne samo o nepostojećem satanističkom
kultu u Hampsteadu, već i o načinu na koji je navođenje djece na lažne optužbe
ove vrste zapravo mučenje djece. Ova su djeca sad zaštićena od zlostavljanja
svoje majke i poočima. Mogu se samo diviti mentalnom i emocionalnom zdravlju
oca koji je bio ovako optužen.
Lažne
su optužbe značajka razvoda, posebno kad ga prati visoka razina sukoba. Pišući
u vrlo detaljnoj knjizi koju treba imati svaki stručnjak mentalnog zdravlja koji
radi s razvedenim obiteljima
– Parental Alienation – The Handbook for Legal and Mental Health
Professionals, T W Campbell kaže:
Lažne optužbe za seksualno zlostavljanje
obično nastaju kao glasnine i mogu izmaknuti kontroli kako proces širenja
glasina dobija sve veći zamah. Lažne optužbe ne uključuju zlonamjerno
planiranje koje nalazimo u izmišljenim optužbama.
Međutim, izmišljene optužbe, Campbel opisuje
kao one koje se
temelje na unaprijed
planiranoj odluci da se izravno optuži potpuno nevina osoba (str. 164)
Zato je, kad radimo s razvedenim
obiteljima gdje se iznose takve optužbe, važno znati kako su optužbe nastale i
nakon toga, kakve su posljedice te optužbe imale na koncentrične krugove oko
obitelji. To omogućuje razlikovanje, a razlikovanje omogućuje dublje
razumijevanje prirode optužbi te zašto su i kako iznesene.
U slučaju djece u Hampsteadu, ove su
optužbe očito izmislila djeca koja su zapravo bila zlostavljana, ali ne od
strane oca kojeg su optužila. Dokazi prikupljeni temeljem fizičkog pregleda
pokazali su da su pretrpjela seksualno zlostavljanje. To bi ovu djecu smjestilo
u kategoriju one djece koja iznose lažne optužbe o zlostavljanju, uzimajući
nešto što se zaista dogodilo i izokrećući to u fantastičnu priču koja se vrti
oko želja majke i poočima da izbace oca iz života djece. Presuđujući da su ova
djeca bila traumatizirana s ciljem da iznesu optužbe, Sutkinja Pauffley rekla
je:
"dječak i djevojčica bili su
izloženi 'mučenju' da bi iznijeli lažne optužbe" i izjavila je da su im "umovi
bili pomućeni".
To je stanje koje se, prema mojem
iskustvu, redovito nalazi u djece na koju se vrši utjecaj da bi o nekoć
voljenom roditelju rekla i vjerovala u stvari koje nisu istinite.
Iako je ovaj slučaj ekstreman, postoje
slučajevi lažnih optužbi koje narastaju iz nevinih događaja u kojima su djeca
uhvaćena u bitku roditelja i, u brojnim slučajevima, pod pritiskom jednog
roditelja koji je odlučan u namjeri da izbriše drugog roditelja. Djeca koja su
u ovakvim situacijama, često su rekla ili učinila nešto što je ljutiti roditelj
krivo protumačio kao potvrdu svojih duboko ukorijenjenih uvjerenja o tome kako
je drugi roditelj loš. Kad se suoče s reakcijom roditelja u vezi s tim što su
rekla, može ih se navesti da se prestraše posljedica u slučaju da ne potvrde
ono što roditelj pretpostavlja da je rečeno. I u tom času dijete može izjaviti
da je nešto što se u zbilji dogodilo ali što nije bilo loše ili štetno, bilo
totalna katastrofa. Kad to jednom dođe do sustava obiteljskih sudova gdje rade
ljudi koji su najčešće obučeni da dječje želje i osjećaje uzimaju zdravo za
gotovo, ta će katastrofa, kao nekontrolirani požar, spaliti živote svih koje
dotakne. Djeca, koja će u tom času već ukrasiti prvotnu priču i promijeniti je
tako da odgovara odraslima oko njega, iznosit će optužbe.
U izmišljenim optužbama, gdje nije bilo
zlostavljanja već su djeca potaknuta i nagovorena da ispričaju priče o nečemu
što im se dogodilo, pomućenost uma je vrlo dobar opis onoga što se čini djetetu
prvenstveno zato da bi iznijelo lažne optužbe. Zamislite dijete koje nema
nikakvog znanja o seksu, nema ideju što znači i nema načina razumjeti seksualni
čin, ali je nagovoreno i potaknuto iznositi takve optužbe protiv voljenog
roditelja. Ne znajući posljedice onoga što govori, takva su djeca često
stopljena s jednim roditeljem koji ne uviđa da je njegovo ponašanje štetno za
dijete. Kakvu vrstu 'mučenja' uma i osjećaja dijete mora istrpjeti da bi bilo
dovedeno do te točke? Kakva vrsta osobe manipulira djetetom da bi to učinilo?
Ako je vjerovati Sutkinji Pauffley, takva je osoba štetna za dobrobit djeteta.
A ipak, koliko mnogo, manje očitih, a jednako štetnih slučajeva prolazi kroz
obiteljske sudove na godišnjoj razini, u dugačkim postupcima koji se često vode
paralelno s kaznenim postupcima, prije nego što se mučenje može prekinuti.
Mislim da je sve to dio kulturoloških
imperativa koji utječu na naše obiteljske sudove i centre za socijalnu skrb.
Iako je feminizam politička ideologija i, kao takva, ne bi trebala tim
stručnjacima moći prići na bliže od sto metara, ta je ideologija obično UPRAVO
ideologija izbora za stručnjake koji rade s obiteljima. Feminizam, koji je
tijekom posljednjih četrdeset godina postao sinomim za riječ jednakost, ima
prvenstveni cilj da osigura stavljanje potreba žena na prvo mjesto, te se čvrsto
drži pretpostavke da su muškarci u patrijarhalnom društvu uvijek privilegirani
(više na poveznici: patriarchal). Stručnjaci koji se
bave s obitelji, i koji slobodno proklamiraju svoj feministički identitet, zato
će uvijek zagovarati u korist onih čije potrebe prepoznaju i zadovoljavaju, dok
je ideja da bi se potrebe muškaraca mogle smatrati jednakima ženskim potrebama,
anatema feminističke doktrine.
Osim toga, u onoj mjeri u kojoj je
postojeća zakonska regulativa razvoda stvorena od strane feminističkih
stručnjaka, koji je i održavaju (više na poveznici: feminist academics), i koji su
tijesno povezani s organizacijama poput Gingerbread and Women's Aid, od koji su
obje otvoreno feminističke, područje razvoda je polje koje je daleko od
ravnopravnog za one koji na njega kroče. U ovaj rasadnik političke ideologije
onda ulazi dijete koje iznosi lažne ili izmišljene optužbe i roditelj s kojim
su u savezu, najčešće majka. Nju vrlo čvrsto podržavaju skupine djelatnika
feminističkih organizacija, unutar kojih postoji snažno uvjerenje da se ženama
mora vjerovati bez pitanja i da djeca ne lažu.
Ali djeca lažu i lažu redovito i često, i
posebno lažu kad se nađu u okolnostima u kojima ih se potiče da lažu, a posebno
kad postoji mala vjerojatnost da će njihova laž biti razotkrivena. Pitajte bilo
kojeg razvedenog roditelja je li dijete ikad reklo nešto negativno o drugom
roditelju i doznat ćete da jest. I onda pokušajte biti osoba koja se seli
između dva međusobno neprijateljska okruženja i zadržite apsolutnu iskrenost u
svakom od njih o onome što se događa u drugom okruženju. Djeca koja žive između
dva međusobno neprijateljska okruženja, ili ona koja se moraju snalaziti u
mržnji i neprijateljstvu prema drugom domu, u nekom će trenutku svoga života
govoriti laži, Djeca to moraju da bi preživjela, to je način na koji
osiguravaju da su dobrodošla na oba mjesta. Razgovor s djecom koja žive u
takvoj situaciji bez znanja o navedenome, pomalo je nalik na onkologa koji
vjeruje da lijek za karcinom leži u alternativnoj medicini.
U svojem istraživačkom radu Evidence of the extreme unreliability of some children’s ascertainable wishes and feelings**– Dr Kirk Weir razmatra način na koji
dijete koje izražava želju da ne viđa roditelja, nerijetko potpuno promijeni
svoje ponašanje kad vidi toga roditelja. U mojem radu s djecom svih dobi, i
sama sam uočila pojavu da djeca koja su bila potpuno odlučna da ne mogu, ne
žele i ne smiju viđati roditelja, padnu tome roditelju u naručje onoga trenutka
kad ga ugledaju. Rad prema prevladavajućoj doktrini (više na poveznici: prevailing orthodoxy) koja
zahtjeva
a) vjerovanje da djeca znaju što misle
b) da djeca nikad ne lažu i da je
c) prelaziti preko djetetovih izraženih
želja i osjećaja djeteta nasilje
težak je kad je netko svjestan kako se
djeca nose s neugodnim osjećajima koja im je teško artikulirati. Slušajući
socijalne radnike kako odlučno objavljuju da neće dijete 'prisiljavati' da viđa
roditelja zato što bi to bilo nasilje, što sam čula i ovoga tjedna, teško je ne
osjećati tugu i zabrinutost.
Znaju li djeca što misle? Sutkinja
Pauffley u ovom slučaju kaže da ne znaju, zapravo ona kaže da su umovi ove
djece bili pomućeni. Da, ovaj je slučaj ekstreman i zato je lakše povjerovati
da je sutkinja donijela dobru presudu, iako smo usred vala za valom histerije
povezane sa zlostavljanjem djece koja se širi diljem zemlje. Ali, daleko od pažnje
javnosti, tjedan za tjednom, mjesec za mjesecom, godinu za godinom, djecu se
uvlači u obiteljske bitke nakon razvoda, koristeći pritom pomućenost njihova
uma kao 'dokaz' kojim se osigurava pobjeda. Širenje ove pojave vjerojatno neće
uskoro prestati zato što feministički ideolozi kolektivno vrše sve veći
pritisak zazivajući vrijeme kad će se djetetove želje i osjećaji prestati
propitivati i djeca ne starija od deset godina dobit će pravo reći što se s
njima treba događati kad se mama i tata razvedu.
To je krivo, to je mučenje i to uništava
živote djece i njihovih roditelja diljem zemlje, ne samo u Hampsteadu.
Odlučivanje o životu nakon razvoda ne bi
se trebalo prepustiti željama i osjećajima djece onako kako to tumače ljudi
čija se jedina edukacija na području lažnih i izmišljenih optužbi temelji na
feminističkoj političkoj ideologiji koja negira da te stvari postoje. I koji ne
samo da vjeruju da bi izražene želje i osjećaji djece trebali upravljati
ishodima, već i da su te želje i osjećaji fiksirani i nepromjenjljivi.
Pita li se netko što ti stručnjaci misle
kad doznaju za presudu Sutkinje Pauffley?
Ili što stručnjaci koji rutinski
savjetuju parentektomiju (kiruško odstranjivanje roditelja) kažu kad jednog
dana vide dijete koje tvrdo odbija vidjeti roditelja, kako drugog dana hrli u
naručje toga roditelja?
Djeca lažu i ljudi koji rade s razvedenim
obiteljima trebali bi znati da djeca lažu i zašto djeca lažu.
Smatram da je negiranje toga jednako kao
ulaženje u savez sa sustavom koji omogućava pomutnju mladih umova i emocionalno
mučenje. To je davanje djeci odgovornosti za čije su nošenje premlada, i to u
onom periodu njihova života kad su ranjiva i kad se jako trude opstati. Ponekad
je laganje jedini način na koji ova djeca mogu opstati.
Kao stručnjacima koji su odgovorni za
skrb o ovoj ranjivoj djeci, naša je odgovornost vidjeti dalje od političke
ideologije i dalje od sveprisutne doktrine i biti dovoljno hrabri da u vezi s
onim što vidimo, nešto i učinimo.
Zato što, kad odgovornost preuzmu odrasli,
onda djeca to ne moraju.
_______________________
Poveznica na izvornik: https://karenwoodall.wordpress.com/2015/03/21/when-children-lie-and-why-they-lie-and-why-people-who-work-with-separated-families-should-know-that-they-lie-and-why/
Tvoja ljubavna čarolija mi je stvarno pomogla da preživim prekid sa zaručnikom. Oženjeni smo gotovo 2 godine i nismo mogli biti sretniji. Hvala i želim vam sreću i sreću u vašem slučaju, ako vam je potrebna pomoć, možete kontaktirati dr Obodo info;( templeofanswer@hotmail.co.uk , viber / whatsapp: 2348155425481) hvala, Nora Smith
OdgovoriIzbriši