Razmišljam o složenosti
ponovnog uspostavljanja odnosa roditelj-dijete. Kako god se ponovno povežete s
djetetom, pred vama su izazovi. Jedan od najvećih je kad se dijete vrati radi
uspostavljanja odnosa s vama a još je u odnosu s roditeljem otuđiteljem. To je
teško, ali je dobro ako djetetu u tome možete pomoći, zato što time podržavate
reintegraciju njegova podijeljenog razmišljanja i pomažete mu normalizirati
razumijevanje sebe samog u svijetu u kojem su ljudi istodobno i dobri i loši.
Ovo je djelić Healing section* iz naše knjige.
Djetetu koje
je i dalje u odnosu s roditeljem otuđiteljem mora se pomoći da bi svladalo
psihološke zadatke prerade prošlosti u zdravu budućnost. U tom smislu, kao
roditelj otuđenog djeteta, imate najteži zadatak pomaganja djetetu da prođe
kroz faze cijeljenja bez odvajanja od roditelja koji je izazvao problem. Ovo su
faze rada na tome:
Faza
|
Psihološki
zadatak za dijete
|
Kako
pomoći djetetu da svlada zadatak
|
1.
|
Odvajanje
od otuđenja
|
Pomozite
djetetu da sebe vidi kao osobu odvojenu od roditelja otuđitelja. Razgovarajte
i pohvalite njegovu sposobnost da ponovno uspostavi odnos s vama.
|
2.
|
Povrat sposobnosti
da misli vlastite misli.
|
Pomozite
djetetu u provjeri stvarnosti izjavnim i upitnim rečenicama. Jesam li ja osoba kakva si
mislio da jesam? Jesam li tu i pomažem li ti?
|
3.
|
Uklanjanje
uvjerenja da ste opasni.
|
Postavite
granice, činite ono što kažete da ćete činiti, dopustite djetetu da ih
preispituje, čvrsto držite granice, bez agresivnosti.
|
4.
|
Preslagivanje
djetotovog razumijevanje prošlosti pri čemu ono počinje uviđati da uzroci njegova
ponašanja nisu bile činjenice, već ono što je bilo navedeno misliti da su
činjenice.
|
Budite
ono što jeste, a ne ono što je roditelj otuđitelj djetetu rekao da jeste. Ako
je taj roditelj rekao da ste agresivni, budite smireni i opušteni. Shvatite što
je djetetu rečeno, i budite, bez iznimke, drugačiji od toga.
|
5.
|
Ponovna
izgradnja povjerenja u vas, za što treba vremena i što zahtjeva da se djetetu
oprosti kad to traži. Dijete koje je bilo otuđeno zna da je njegovo ponašanje
bilo štetno i potreban mu je osjećaj da može tražiti i dobiti oprost.
|
Ako
dijete traži oprost, dajte mu ga. Ako dijete traži da priznate nešto što se
dogodilo, priznajte. No, ako dijete traži da priznate nešto što se nije
dogodilo, pomozite mu da razumije da mu sjećanja možda nisu tako stvarna kako
ono misli da jesu. Neke vježbe koje u tome pomažu nalaze se na kraju knjige.
|
6.
|
Preslagivanje
odnosa s roditeljem otuđiteljem pri čemu dijete mora naučiti kako se odnositi
prema tom roditelju na načine koji su sigurni za dijete. To se može na način
da se pomogne djetetu da razumije koja su od ponašanja toga roditelja s
kojima se dijete suočilo bila takva da su dijete dovela do ponašanja tijekom
otuđenja.
|
Kad
dijete počne pričati o roditelju otuđiteju, potvrdite ono što znate da je
istinito, ali mu nemojte dopustiti ocrnjivanje koje bi se moglo pretvoriti u
odbacivanje toga roditelja. To bi samo produljilo podijeljeno razmišljanje i
stvorilo osjećaj krivnje koji bi u konačnici mogao dovesti do povratka
djeteta roditelju otuđitelju.
|
7.
|
Učenje
kako živjeti integrirani unutarnji život u kojem u ljudima vidimo i dobro i
loše. Učenje kako razočarati ljude bez osjećaja da će zato nastati smak
svijeta. To je vrlo važan zadatak za dijete koje je proživjelo da mu je psihičko
biće bilo podijeljeno u viđenje svijeta kao dobrog ili lošeg i može trajati
dulje od bilo kojeg prethodnog zadatka.
|
Pomozite
djetetu da nauči da je svatko i dobar i loš i da ne mora svoje osjećaje podijeliti
u savršeno dobro i savršeno loše. Govorite lijepo o onom što je roditelj
otuđitelj dobro činio za dijete i ohrabrite dijete da to uvidi te to
pohvalite. Prepoznajte ono što nije bilo dobro i to imenujte. Pomozite
djetetu da razumije da ne treba skrbiti o potrebama roditelja.
|
Ovaj rad s djetetom može biti sporadičan ili
intenzivan, sve ovisi je li vaše dijete u stanju izdržati utjecaj roditelja
otuđitelja ili je još pod njegovim snažnim utjecajem. Kako god se vaše dijete
vratilo u vaš život, bilo da su to pojedinačni događaji koji se ponavljaju
svakih nekoliko mjeseci, ili je dijete stalno s vama, kad se dijete potakne u
proces ponovnog uspostavljanja odnosa, rijetko se događa da se taj proces
prekine i da se ne dovrši. Razina bliskosti s djetetom će varirati, neka će
djeca željeti biti uključena u vaš život od sad pa nadalje, druga će biti
distanciranija dok se pokušavaju snaći u odnosu s vama. To ćete vidjeti s
vremenom kako vaše dijete bude nastojalo svladavati psihološke zadatke koji mu
pomažu razviti nezavisan osjećaj sama sebe. Rad s djetetom od vas zahtijeva
strpljenje i razumijevanje, kao i znanje i volju da djelujete na način da
djetetu pružite ono što mu nedostaje već niz godina, stabilan i dosljedan,
predvidljiv i zdrav odnos s roditeljem.
_____________________________
Poveznica na izvornik: https://karenwoodall.wordpress.com/2015/05/03/rebuilding-your-relationship-with-your-alienated-child/
Nema komentara:
Objavi komentar